Författare Ämne: Tips Göteborg  (läst 261 gånger)

Frilosofen

• Juniormedlem
  • **
  • Antal inlägg: 70
    • Visa profil
Tips Göteborg
« skrivet: 18 juli 2018 kl. 11:06:40 »
Då jag själv är baserad i rikets främsta stad Göteborg, vilket jag misstänker är fallet även för en del andra, tänkte jag att det vore trevligt att kunna utbyta tips av olika slag som gynnar oss snåljåpar. Jag tänker att alla tips, högt som lågt, passar in här.

Kan själv tipsa om en del guldkorn jag själv använder mig av regelbundet:

Heng Lih Food, Basargatan 5
Här köper jag regelbundet en del asiatiska varor, exempelvis kokosmjölk är billigare än på Willys och en del kryddor och annat finns inte i vanliga butiker. Möjligt att någon av de andra asiatiska livsmedelsbutikerna är ännu bättre (billigare) men det vet jag ärligt talat inte. Heng Lih Food ligger i princip på vägen hem från jobbet så mycket smidigt att kunna fylla ryggsäcken med x liter kokosmjölk vid behov. Dessutom mycket trevlig och hjälpsam ägare.

Landala Frukt och Grönt, Kapellplatsen
Ej att förväxla med Landala Frukthall, som förvissa också är ganska bra. Ibland lönar det sig att kolla båda för bästa möjliga pris. Men Landala Frukt och Grönt är ofta billigare, troligtvis extremt låg hyra då den är inhyrd i något som liknar en container. Finns en "Billiga Lådan" där allt kostar 5 kr, senast fyndade vi en hel påse med spetspaprikor! Som alla var nästan i toppskick. Ofta sänkt pris på varor som bör ätas inom de närmsta dagarna. Halva priset mot annars billiga Willys på en hel del varor.

mrFIRE

• Global moderator
  • Fullständig medlem
  • Antal inlägg: 207
    • Visa profil
SV: Tips Göteborg
« Svar #1 skrivet: 15 augusti 2018 kl. 13:16:51 »
Bra idé och tack för tipsen!
Har en bit till Göteborg i dagsläget, men bodde där för några år sedan. Då var tyvärr inte det ekonomiska sinnet det bästa...minns dock att pizza och baguetter fanns att få tag i billigt och bra på Johanneberg!

Frilosofen

• Juniormedlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 17 augusti 2018 kl. 10:16:28 »
Bra idé och tack för tipsen!
Har en bit till Göteborg i dagsläget, men bodde där för några år sedan. Då var tyvärr inte det ekonomiska sinnet det bästa...minns dock att pizza och baguetter fanns att få tag i billigt och bra på Johanneberg!

Då minns du kanske Gunnilas Baguetter, eller min favorit Baguetteria No.1 ?

Frekvent besökta av Chalmerister som jag kan gissa mig till att du varit en gång i tiden?

mrFIRE

• Global moderator
  • Fullständig medlem
  • Antal inlägg: 207
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 22 augusti 2018 kl. 07:18:05 »
Minns inte namnet på dem men har garanterat varit där!  :D

Frekvent besökta av Chalmerister som jag kan gissa mig till att du varit en gång i tiden?
Korrekt! Du med kanske?  :)

Frilosofen

• Juniormedlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 22 augusti 2018 kl. 10:23:59 »
Minns inte namnet på dem men har garanterat varit där!  :D

Korrekt! Du med kanske?  :)

Jodå!