Författare Ämne: Höstens mål  (läst 220 gånger)

Ekonomitankar

• Juniormedlem
  • **
  • Antal inlägg: 82
    • Visa profil
Höstens mål
« skrivet: 15 juli 2018 kl. 21:54:48 »
Mitt mål i höst är att vara ledig varje fredag. Jobba fyra ledig tre är planen.

Har ni några mål?

msFIRE

• Global moderator
  • Juniormedlem
  • Antal inlägg: 59
    • Visa profil
SV: Höstens mål
« Svar #1 skrivet: 17 augusti 2018 kl. 07:56:50 »
Låter som en bra plan!  :)

Just i höst blir det föräldraledighet på heltid. En plan längre fram är att göra som du eller i alla fall gå ner till 80% arbetstid på något sätt.
En bra fördel med att skaffa barn är att man har rätten till att gå ner till 75% tjänst tills barnet är 8.
Hur gör andra? Är det vanligt att arbetsgivare beviljar nedsatt arbetstid annars?
För din del handlar det väl i och för sig om att bara inte ta dig an för många/fler kunder, så det är bara om snåltarmen som skulle sätta stopp för det  ;)
« Senast ändrad: 17 augusti 2018 kl. 12:34:48 av msFIRE »

Mumrik

• Juniormedlem
  • **
  • Antal inlägg: 92
  • Mot FI 2025. Sparkvot mot >70% 2018.
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 17 augusti 2018 kl. 13:10:58 »
Löneförhandla inför ny tjänst och om det hamnar lägre än vad jag vill ta en period ledigt och flytta till något annat ställe. Har tre erbjudanden från andra orter på en lägstanivå som jag hoppas mitt nuvarande jobb matchar + ett par tre tusen till. Är inte riktigt säker på hur det kommer att gå, men det är mer intressant än läskigt, så det är OK.

Annars ska jag mest ta det lugnt och försöka vara ute så mycket som möjligt under hösten. Börja spara till bil också, planerar att köpa en kontant nästa vår. Men det blir en del till ISKen också, särskilt om jag får den lön jag hade tänkt mig.

Ekonomitankar

• Juniormedlem
  • **
  • Antal inlägg: 82
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 11 september 2018 kl. 11:05:31 »
Löneförhandla inför ny tjänst och om det hamnar lägre än vad jag vill ta en period ledigt och flytta till något annat ställe. Har tre erbjudanden från andra orter på en lägstanivå som jag hoppas mitt nuvarande jobb matchar + ett par tre tusen till. Är inte riktigt säker på hur det kommer att gå, men det är mer intressant än läskigt, så det är OK.

Annars ska jag mest ta det lugnt och försöka vara ute så mycket som möjligt under hösten. Börja spara till bil också, planerar att köpa en kontant nästa vår. Men det blir en del till ISKen också, särskilt om jag får den lön jag hade tänkt mig.

Hur har det gått?

Mumrik

• Juniormedlem
  • **
  • Antal inlägg: 92
  • Mot FI 2025. Sparkvot mot >70% 2018.
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 12 september 2018 kl. 20:57:00 »

Hur har det gått?

Segt som attan. Mycket som händer på båda jobben. Ny chef och en rekrytering som gick snett. Jag avvaktar till oktober med min förhandling, då hinner jag klart ett viktigt projekt som ser bra ut också. Fast det kan hända att jag köpt en grej eller två redan inför ny lön.  :-[