Nytt bord för DIY!Dela gärna med er av era bästa trix!
Jag funderar på att gå ned till 80% på mitt ordinarie jobb och lägga en del extra på extrajobbet och andra inkomstströmmar de resterande 20%, samt ta det lite lugnare. Investera ett inkomstbortfall i form av lite mer fritid och udda jobb och förhoppningsvis ändå hamna på en motsvarande 100% inkomst genom att under ett par år använda de där 20% (en dag i veckan, lämpligtvis) för att skapa andra aktiva och passiva inkomstströmmar. Just nu har jag svårt att hinna annat än ordinarie jobbet och en fyradagars arbetsvecka skulle lätta lite på trycket. Samtidigt kan jag känna att jag genom lite ansträngning skulle kunna jobba motsvarande 120% egentligen... men hur länge?
Citat från: Mumrik skrivet 28 juni 2018 kl. 20:38:05Jag funderar på att gå ned till 80% på mitt ordinarie jobb och lägga en del extra på extrajobbet och andra inkomstströmmar de resterande 20%, samt ta det lite lugnare. Investera ett inkomstbortfall i form av lite mer fritid och udda jobb och förhoppningsvis ändå hamna på en motsvarande 100% inkomst genom att under ett par år använda de där 20% (en dag i veckan, lämpligtvis) för att skapa andra aktiva och passiva inkomstströmmar. Just nu har jag svårt att hinna annat än ordinarie jobbet och en fyradagars arbetsvecka skulle lätta lite på trycket. Samtidigt kan jag känna att jag genom lite ansträngning skulle kunna jobba motsvarande 120% egentligen... men hur länge? Får man fråga vad du har för extrajobb? Är själv intresserad av "side hustles".
Hur har det gått Mumrik? Har du gått ner i tid?
Så, summa summarum, vet inte riktigt...______________________________________________________Man behöver inte veta riktigt, det brukar ge sig med tiden. Rätt som det är känner man i magen vad som är rätt.