Min plan är att bygga upp en aktieportfölj om åtminstone 3M. Därefter ska jag lägga allt krut på en bostad i det område jag ska bo som FIREd (populär turistort). Sedan blir det att bo i bil/sommarstuga/tälta/resa 10-12 veckor per år (juni-aug) och hyra ut huset under denna period och huset kommer då att betala sig själv (räntor/amorteringar) samt med tiden gå plus. Under vinterhalvåret kan jag bo i det eller kanske hyra ut det under längre perioder beroende på vad jag gör då (kan tänka mig att säsongsarbeta, vagabonda, jobba utomlands i perioder som FI).
Summa summarum räknar jag med att som FIREd 2025 (ca) ha ca 50% i aktier, 50% i fastigheter. Jag kommer sannolikt jobba för nöjes skull en del och ha så låga utgifter att min förmögenhet bara kommer att växa. Har inte bestämt mig för om jag ska betala av huset till 50% eller 75% eller helt (det kommer troligen kosta en del att köpa). Eventuellt ska jag skapa ett stipendium för vistelse i huset, eller upplåta det till föreningar eller vänner ett par veckor om året utan att ta betalt för det. Det beror på hur ekonomin och omvärlden ser ut då, samt om jag hittat en partner att vara FIREd med och vad den personen tycker.