Tjäna, Spara, Slösa(!?) och Investera > Personliga ekonomiska mål

FIRE kohort 2025-2026

<< < (4/4)

Ekonomitankar:
Frilosofen, det är ju det som är livet, saker och ting händer som påverkar planerna. Men bara fortsätta planen själv, och spara det som går.
ps Beklagar (eller gratulerar, det beror ju på)

Frilosofen:

--- Citat från: Ekonomitankar skrivet  4 mars 2019 kl. 10:21:15 ---Frilosofen, det är ju det som är livet, saker och ting händer som påverkar planerna. Men bara fortsätta planen själv, och spara det som går.
ps Beklagar (eller gratulerar, det beror ju på)

--- Slut citat ---

Tackar för stödet! Ja, det vet inte jag heller i nuläget. Det känns lite tungt såklart men oavsett hur det går är det ju för det bästa. Antingen kan vi hitta tillbaka till varandra igen eller så var det inte rätt ändå.

Mumrik:
Kämpa på Frilosofen!

En strategi jag använt mig av under perioder då jag fått känslan att jag velat spendera mer är att budgetera för det, och det ganska ordentligt. Fördel - det har blivit mindre samvetskval efter spenderandet och då jag varit generös med min jämmerbudget så har jag ändå inte gjort mig av med allt det extra utrymme jag klämde till med.

mrFIRE:
Ja kämpa på Frilosofen!

Den här typen av händelser är ju tyvärr oundvikliga i livet, men det är som tur är alltid övergående.
En liten liten vägbula på din annars raka väg till FIRE!

Ekonomitankar:
Jag fortsätter jobba på min FIRE plan. Minskar antalet kunder sakta men säkert. Känns otroligt bra just nu.

Vi har dock ganska dyrt liv med hästar men följer noga upp alla kostnader.
Hur går det för er andra?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion