Tjäna, Spara, Slösa(!?) och Investera > Personliga ekonomiska mål

FIRE kohort 2025-2026

<< < (3/4) > >>

mrFIRE:
Nä jag tycker ju inte det!  :)
Men det är verkligen långt fram och inte direkt inom räckhåll, men väl där så kommer den där halveringen av återstoden känns extremt skön!

LinneaH:
Vi har bestämt oss för början av december 2026. Jag hoppas dock verkligen att det blir tidigare.
Känner att jag har inte tillräckligt mycket koll ännu så försöker räkna hypotetiskt på tiden fram till 2026 - hur kommer kaptalet att öka - och tiden fram till 65 år, tänker klara oss på tjänstepensionspengar mellan ca 55 år och 65 år, men har inte koll på uttaget av dem riktigt heller.

Shrimphorse:
Hej,
Verkar vara ett gäng här med siktet inställt på 25-26! Kul! Vi har satt 2026 som mål också för uppsägning från lönearbete. Det är rätt många år dit och titta jag retrospektiv vad jag själv gjort under de senaste 8 åren så är jag ödmjuk inför att den tidsplanen kan ändras. Mest troligt är dock att den ändras till det bättre, dvs att jag säger upp mig tidigare än 2026. Jag kommer då vara 46år. :-)

Mumrik:

--- Citat från: Mumrik skrivet 22 april 2018 kl. 14:37:34 ---Kul att så många andra ligger på 2025-26 också förresten! Hoppas vi fortsätter på rätt kurs, alltså inte som mitt april...  :P

--- Slut citat ---

Roade mig med att kolla hur mycket min portfölj stigit sedan den 22 april 2018 och jag är 14% upp. Inte dumt.

Frilosofen:
Hej alla! Tänkte bara återkoppla med att jag nog får det svårt att nå FIRE inom detta tidsspann då jag och sambon beslutat oss för att flytta isär. Lite surt då jag bytte bort min förra jättebilliga hyresrätt till den nuvarande, så jag kommer få bära extra kostnader på ett par tusen extra varje månad. Men men, sånt är livet antar jag. Fruktar också att jag i denna något svaga stund kommer lida av bristande motivation och känna ett större behov av att spendera pengar för att må bra, men jag gör mitt bästa för att gneta på!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion