Urk! April har varit en tung månad. En onödig utgift på ett par tusen (borttappade/stulna saker), inköp av dyra grejer som kanske inte var så nödvänliga (kläder och böcker framför allt) och så dessutom måste jag fortfarande köpa resorna inför sommarens semester (kanske 7k inalles, har en grej på g som jag sett fram emot länge). Jobbrelaterade utgifter som jag inte borde (men måste) stå för själv på närmare 8k. En karensdag.
Denna månad gjorde jag ett litet börsklipp på 6000 (litet företag som gick upp 50% innan det avnoterades, yay!), men det är ju direkt återinvesterat. Lite utdelning i slutet av mars (Castellum) men det är ju också återinvesterat. Portföljen har stigit 5% men det tänker jag verkligen inte lita på håller i sig och jag har heller inga planer på att ta hem vinsten.
Efter ett vad (!) så köpte jag lotter för 500 kr (moraliskt förfall! Vad skulle mamma säga!) i EuroJackpot och har vunnit 80 kr hittills. Funderar om det är början på att bli speltorsk (jag har sett folk gå under av sånt här).
Ibland tror jag att jag räknat så väldigt konservativt när jag tänker 2025-26 FIRED, men månader som denna tänker jag att jag bara borde släppa tyglarna och ge upp. (Men det kommer jag förstås inte att göra!)