Nytt bord för DIY!Dela gärna med er av era bästa trix!
Jag har noterat det senaste att butikerna ofta har erbjudanden på kaffe där man kan köpa 3 stycken 500g paket för 79:-.Det ger ett kilopris på ca 53 kr/kg. Dyrt eller billigt!? När jag brygger kaffe verkar det gå åt cirka 20 g/kopp (stor kopp) vilket då ger en kostnad på nästan exakt 1 krona/kopp.
Jag är fortfarande kaffefri hemma. Dricker en kopp eller två på jobbet. Inget på helgerna. Mår väldigt bra av detta!
Citat från: Mumrik skrivet 28 juni 2018 kl. 20:46:31Jag är fortfarande kaffefri hemma. Dricker en kopp eller två på jobbet. Inget på helgerna. Mår väldigt bra av detta!Tror också att man generellt skulle må bättre med lite mindre konsumtion kaffe, speciellt magen...Någon som vet hur Te står sig kostnadsmässigt mot kaffe? Har knappt druckit te någonsin i livet.
Mycket billigare, såtillvida du inte köper ekologiskt odlat rabarbersliskgrädde plockat av kravmärkta munkar under nymånen. Har du något ärende till Storbrittannien är det ännu billigare där. Örtte kan du dessutom plocka eller odla själv. Kungsmynta, citronmeliss, hallonblad, kamomill, m m.
Citat från: Mumrik skrivet 17 augusti 2018 kl. 12:48:22Mycket billigare, såtillvida du inte köper ekologiskt odlat rabarbersliskgrädde plockat av kravmärkta munkar under nymånen. Har du något ärende till Storbrittannien är det ännu billigare där. Örtte kan du dessutom plocka eller odla själv. Kungsmynta, citronmeliss, hallonblad, kamomill, m m. Haha typiskt, det var precis sånt te jag var ute efter! Inte tänkt på det men det är klart man borde kunna göra själv, ska lägga till det på odlingslistan för framtida odlingsplaner! Tack!
Kaffet är en onödig, kostsam vana. Diskutera mitt hemska förslag!