Jag använder google sheets, har ett arbetsblad för hela min ekonomi med lite olika flikar:
Värdepapper: Alla mina värdepapper med realtidskurser. Då jag använder både Avanza och Nordnet är det skönt att se allt på ett ställe, dessutom kan jag skräddarsy med alla kolumner med info som jag själv vill ha.
Erhållna Utdelningar Värdepapper på rader, månader/år på kolumner. Fyller helt enkelt i när jag fått en utdelning.
Proforma Utdelningar Beräknade utdelningar nästa år, månad för månad. Förutsätter att utdelningarna förblir de samma, denna ändras egentligen bara när antalet aktier justeras.
Utdelningar Diagram En sida med ett diagram baserat på mina erhållna utdelningar. Roligt att se hur det växer år för år.
Valutarisk En flik med ett pie chart som visar min exponering mot olika valutor.
Balansräkning Min personliga balansräkning och tillhörande diagram.
Sparkvot Här för jag in inkomst, utgifter och sparande varje månad och räknar fram min sparkvot. Dessa plottas sedan i ett diagram.
Planerar att utöka detta, är basen välbyggd så går det ganska snabbt att få till massa kul saker