Coop är överlag väldigt dyrt, och självklart är en liten ICA Nära dyrare än Willys - men en välsorterad ICA Maxi eller Kvantum med mycket färskvaror, charkdisk mm är sällan mer än 2-4 % dyrare än ex Willys. Jag är ekonomisk, men handlar gärna där service och utbud är bra (ICA).
7-8 tkr per månad för "allt man handlar på ICA" för två vuxna är
fruktansvärt mycket. Men det handlar sannolikt inte om att ni köper på fel ställe, utan vad och hur ni köper/äter. Spana in
Undertian. Jag har testat ett antal av recepten, och de jag gillar har jag sparat. Väver in lite sådana måltider i det vanliga utbudet, både för att öka andelen vegetariskt något (från nästan noll), men också av ekonomiska skäl. Flera av de typer av lasagne/pajer som finns där är bra. De gör jag direkt i matlådor av glas. Jag kör inte matlåda (bra personalrestaurang på jobbet), men fryser in och har i barnveckor för att umgås mer med barn och stå mindre i köket. Mitt hushåll är en vuxen och (i snitt) ett barn. Kostnaden för "allt vi handlar på ICA" (mat, toapapper, tvål, deo, städkem mm) landar på 3,8-4,6 tkr/mån, vilket jag tycker är acceptabelt. Jag planerar meny för en vecka och storhandlar det som behövs. Har börjat e-handla ganska mycket senaste tiden, med hemleverans. Väldigt bekvämt och smidigt.