Författare Ämne: xxxxxxx  (läst 1008 gånger)

Trendsökaren

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 23
    • Visa profil
xxxxxxx
« skrivet: 7 september 2019 kl. 12:27:09 »
Detta som här redovisas är....

« Senast ändrad: 16 december 2019 kl. 05:17:09 av Trendsökaren »

Trendsökaren

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 23
    • Visa profil
SV: Inkomstens storlek och klimatet
« Svar #1 skrivet: 15 december 2019 kl. 11:37:52 »
Efter att ha nu fått två trådar som jag startat stängda har jag tagit bort de inlägg som jag skrivi så långt som möjligt. Jag har inte heller fått något meddelande om varför.

Detta är ett forum som har mera besökare än tidigare men som få skriver i och det blir ofta inte heller några längre dialoger kring ämnena.

Medlemmarnas påverkan är frånvarande och det finns heller inga rutiner för hur påverkan skall göras.

Så vad gör man. Man får rösta med fötterna.

Det verkar finnas en hel del trevliga bloggar kring FIRE. Kommer nog fortsätta att besöka några av dem. Hoppas innerligt er framgång.

Själv har jag ju inga avsikter att, nu som relativt fri, att flytta eftersom livet kan binda en vid platsen för livet. Jag kommer fortsätta utveckla viss mindre självförsörjning på grund av dess livstil.

Vi har ju ett sommarliv och ett vinterliv. Vintern ägnas mera åt bio och konserter även om det kan bli mera. Det ljusa halvåret är ju merauteliv, odling, grillning i kamadogrillen. Efter att vi sålt båten är det till att damma av dubbelkajaken. Skall försöka få hunden att kunna sitta i packlådan. Eller så får det bli till tid begränsade utflykter. Det finns numera en flytbrygga att bada från.

Det finns en viss svårighet vid skiftet mellan säsongerna.

Vänliga hälsningar till den eventuella läsaren.