Författare Ämne: Hur gick det då?  (läst 214 gånger)

Ekonomitankar

• Fullständig medlem
  • Antal inlägg: 125
    • Visa profil
Hur gick det då?
« skrivet: 11 juni 2019 kl. 13:16:16 »
Jag skrev ett inlägg efter semestern att jag var så trött på mina kunder. Snart dags för nästa sommarsemester så tänkte jag skulle uppdatera er lite. Men tar det i ett nytt inlägg eftersom det gamla är så jättegammalt.

Jo det har gått bra, över förväntan verkligen.
Jag sa upp några kunder och valde då såklart noga ut dem som är struliga och jobbiga, sådana jag inte ville svara i telefon när de ringde. Och det har verkligen blivit bra, nu har vi, jag och mina anställda alltså, lagom att göra. Helt perfekt. Såklart lägre omsättning men för mig totalt oviktigt hur företaget går och hur det ser ut i Allabolag.

Jag var på långresa hela januari. Inga problem alls, de anställda höll ställningarna och sen var det bara hem och börja jobba med alla bokslut och deklarationer. MEN till skillnad från tidigare år så har jag inte jobbat sena kvällar hela våren, utan kört mina vanliga dagar, och nu har jag tagit klämdagarna lediga. Känns så bra och jag är så nöjd.

Jag har också frigjort tid som jag lägger på två st styrelseuppdrag istället. Helt ideellt men roligt.

Önskar er en trevlig sommar!

k00lix

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 38
    • Visa profil
SV: Hur gick det då?
« Svar #1 skrivet: 13 juni 2019 kl. 22:24:10 »
Härligt att du trivs med din nya situation fastän du gjort avkall på avkastning. Då är det verkligen frihet och tid du eftersträvar.
Riktigt kul att läsa sånt här! Det ger inspiration till hur jag själv vill ha det framöver och att det funkar. :)

Ekonomitankar

• Fullständig medlem
  • Antal inlägg: 125
    • Visa profil
SV: Hur gick det då?
« Svar #2 skrivet: 17 juni 2019 kl. 15:04:55 »
Tack
exakt, jobbar mindre och stressar mindre, till lägre lön, men fyller ut med aktieutdelningar så jag har det jag behöver.