Författare Ämne: Camp FI 2019 - 6 juni i Stockholm  (läst 555 gånger)

mrFIRE

• Global moderator
  • Seniormedlem
  • Antal inlägg: 264
    • Visa profil
Camp FI 2019 - 6 juni i Stockholm
« skrivet: 3 mars 2019 kl. 11:48:47 »
Kul initiativ! Någon här som ska dit?
För egen del blir det troligtvis inte. Fel sida landet  :-\

https://efficientbadass.blogspot.com/2019/02/camp-fi-2019-6-juni-i-stockholm.html

LinneaH

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 20
    • Visa profil
SV: Camp FI 2019 - 6 juni i Stockholm
« Svar #1 skrivet: 3 mars 2019 kl. 20:09:11 »
Tack för tipset! Har skrivit in i kalendern.
Jag är nog alldeles för introvert för att gå dit men man vet ju aldrig (jag har ganska lätt för att träffa nya människor egentligen men här tror jag alla kan och vet mycket bättre än mig)

Ekonomitankar

• Fullständig medlem
  • Antal inlägg: 126
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 4 mars 2019 kl. 10:22:09 »
Säger som Linnea, är alldeles för introvert för detta. Rejält utanför min comfort zone.

Ibland gör man rätt

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 42
  • Bloggare och FIRE ivrare.
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 5 mars 2019 kl. 11:36:25 »
Är också introvert... (https://iblandgormanratt.blogspot.com/2018/10/myers-briggs-dras-vissa.html) klev rejält utanför min comfort zone när familjen drog upp till Stockholm och träffade Fru EB och några andra över en middag. Det var dock en av de roligaste kvällarna på länge och jag kan rekommendera att take the plunge.

Jag vet inte hur det är med er men i min vänskapskrets kan det vara svårt att ventilera FIRE relaterade topics. Det ger otroligt mycket att bara få bubbla om allt som man går omkring och fnular på. Har ni möjlighet så kom :) Jag och familjen kommer vara där.

Ibland gör man rätt

https://www.iblandgormanratt.se

Solnamannen

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 34
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 10 mars 2019 kl. 14:41:26 »
+1 introvert

Jag anar en trend här...
”He is richest who is content with the least” -Socrates

Frilosofen

• Juniormedlem
  • **
  • Antal inlägg: 86
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 11 mars 2019 kl. 08:45:37 »
+1 introvert, får se om jag kanske tar tåget upp. Blir att suga lite på den karamellen!

mrFIRE

• Global moderator
  • Seniormedlem
  • Antal inlägg: 264
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 16 mars 2019 kl. 08:15:29 »
Det var värst var alla här är introverta !  :) Själv tror jag att jag befinner mig nånstans i mitten. Hämtar energi i att vara själv, avskyr att stå i centrum men gillar samtidigt det sociala och i synnerhet att bjuda hem folk och ordna tillställningar.

Skönt ändå att vi har forumet där alla kan få vara anonyma och göra som dom vill!  :)

ninni

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: 16 mars 2019 kl. 14:05:18 »
Det här får mig att tänka på en t-shirt jag sett med trycket "Introverts unite! Separately! In your own homes!". Vi får väl helt enkelt se till att placera våra filtar på säkert avstånd från varandra så vi kan undvika interaktion...  ;) ;)

Skämt åsido, det skulle vara supertrevligt att träffa er. Jag känner mig visserligen lite som en "hang around", jag är 55 och långt ifrån FI så det blir inte direkt RE för mig, men jag tänker definitivt inte jobba tills jag är 67 i alla fall så kanske "re" med små bokstäver kan passa på mig? :)

Solnamannen

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 34
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: 17 mars 2019 kl. 12:41:32 »
Det var värst var alla här är introverta !  :) Själv tror jag att jag befinner mig nånstans i mitten. Hämtar energi i att vara själv, avskyr att stå i centrum men gillar samtidigt det sociala och i synnerhet att bjuda hem folk och ordna tillställningar

Stämmer på mig, dock tycker jag att jag eller andra "står i centrum" förutsatt att det finns skäl till det. Då ska påpekas att av alla saker - stora som små - som alla människor gör varje dag är det exceptionellt få som faktiskt är något att höja på ögonbrynen åt. Det mesta människor gör är ganska typiskt, inte märkvärdigt alls, vardagsrutin etc. Att vår samtid kännetecknas av en kollektiv panik att försöka upphöja våra liv till något ständigt exceptionellt och märkvärdigt - och få bekräftelse för denna skeva verklighetsbild av andra - är inget annat än en psykologisk pestsmitta. Människor som lyfts och "sätts i centrum" idag är oftast ett resultat av en slumpmässig, kaotisk och totalt irrationell process i sociala medier. Processer som drivs av likes som socialt är lika snabba och tomma som kolhydraterna i socker. Vi lever i en tid av svält, omgivna av bakelser. En tid av ensamhet i ett rum fullt av människor. En tid där uppmärksamhet och att stå i centrum oftast helt saknar innehåll eller betydelse. En tid där många är och blir kända - men få till inga är erkända.

Att ära den som äras bör har förtjänster som i mitt tycke går förlorade om man varje dag skålar i bubbel åt den ena trivialiteten tramsigare än den andra. Är det inte fumliga kattungar är det harmlöst gulliga snorungar som står med demonstrationsplakat. Tomheten triumferar.
« Senast ändrad: 17 mars 2019 kl. 12:44:31 av Solnamannen »
”He is richest who is content with the least” -Socrates

Ekonomitankar

• Fullständig medlem
  • Antal inlägg: 126
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: 23 maj 2019 kl. 10:43:04 »
Det var värst var alla här är introverta !  :) Själv tror jag att jag befinner mig nånstans i mitten. Hämtar energi i att vara själv, avskyr att stå i centrum men gillar samtidigt det sociala och i synnerhet att bjuda hem folk och ordna tillställningar.

Skönt ändå att vi har forumet där alla kan få vara anonyma och göra som dom vill!  :)

Jovisst kan jag också gilla sociala sammanhang, om jag känner människorna. Tycker det är jättejobbigt mingla med folk jag inte känner....

LinneaH

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 20
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: 5 juni 2019 kl. 12:59:31 »
Hör ni jag tror faktiskt att jag ska gå dit i morgon. Jag behöver göra något nytt och djärvt i mitt liv. Hoppas vi ses där!