Tack för utförligt svar

Superintressant att läsa!
Ja historiskt har nog lönerna varit sämre ja och mentaliteten kan man ju känna igen. Tror många tyvärr gör sig dummare än vad de är p.g.a. arv miljö o.s.v.
Rörläggare är ju något som man hör att det alltid är brist på! Men det blir nog tufft om bostadsmarknaden mattas av nu. En stor nackdel med hantverksyrken måste ju vara att det är lätt att slita ut sig fysiskt? Ännu större anledning till att spara under sina "bästa år" för att kunna ta det lugnare senare.
Min farsa jobbade som elektriker och jag har alltid funderat på hur det varit om jag hade valt det med. Ibland funderar jag till och med på om jag inte skulle tagit och läst in den behörigheten, men tyvärr måste man ju göra lärlingsåren för att kunna få jobba själv sedan. Hade dock vart perfekt som extraknäck nu och när man vill dryga ut kassan när man nått FIRE. Fördelaktigt att kunna ta över firman så, men man fattar ju att det kan vara extremt känsligt. Gissar att det är en mindre firma? Råkar man då på en felanställning med någon så kan det ju sänka hela företaget.
Du får mer än gärna dela med dig sen här om hur det går med era fastighetsprojekt!